Water for elephants

Waters for elefant

 

Waters for elefants er indspilningen af bogen af samme navn. Jeg har ikke læst bogen, men den fik gode anmeldelser i sin tid og er i en genre jeg godt kan lide. Filmen har ikke fået de bedste anmeldelser, men nogle gange skal tingene ses selv.

Lad mig sige det med det samme, filmen var ikke min smag, ikke så meget historien, selvom den er set før, men skuespillet fungeret ikke udover en enkelt udtagelse. Historien er ofte fortalt kærlighedshistorie, ung idealistisk mand, falder for ung smuk kvinde, gift med tyrannisk ældre mand. Historien er set før og kan virke med et twist eller skuespil udover det selv sædvanlig. Waters for elefant har ingen af delene. Historien er så forudselig, at jeg have gættede 80% af handlingen inden for 15 min. Skuespillet kunne have reddet dette, men en af hovedrollerne spilles af Robert Pattinson, som jeg gerne ville have set i en anden rollen end som første elsker, som han spiller på rutinen, uden særlig indlevelse.

Reese Witherspoon spiller den unge smukke kvinde og jeg er igen skuffet over hende. Vi så i ”Walk the Line”, at hun kan spille karakterroller med stor indlevelse, men jeg har bare ikke set det i andre film, hvilke er ærgerligt, da det var fuldt fortjent at hun fik en Oscar for den rolle.

Der var dog et lyspunkt i filmen. Christoph Waltz i rollen som tyranniske mand. Han udspiller alle andre og brænder igennem i alle scener. Det virker som han er ved at tage springet, fra birolle indehaver til hovedroller, hvilke vil være spændende at følge.

Jeg fik dog lyst til at læse bogen, så tiden var ikke helt spildt.

Det er Christoph Waltz’s skuespil, der hiver filmen op på 3, var han ikke med var det en 2.

Dette indlæg blev udgivet i Set i biografen og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

