Film jeg ser frem til i år 2011Part 3 – Juni

Da der har været andre ting, som har taget tiden på det sidste, har jeg ikke fået lavet denne type indlæg i længere tid. Så der mangler marts, april og maj.

Route Irish

Filmen handler om Fergus, der mister sin bedste ven på Route Irish, der under Irak-krigen er den farligste vej i verden. Han er ikke sikker på det var et uheld, men mener hans ven var offer for en militærfejl.

Filmen er instrueret af Ken Loach og dette er grunden til jeg gerne vil se den. Jeg kan rigtig godt lide hans realistiske instruktør stil, hvor vægten er lagt på skuespillet, frem for effekterne. At filmen omhandler Irak-krigen, synes jeg også er spændende, så den glæder jeg mig til.

Premiere: 01.06.2011

X-Men: First Class

Dette er af mine svagheder, jeg elsker superhelte tegneserier og filmene bygget på dem og ser rub og stup. Dog ofte på DVD, da der ikke er andre i min omgangskreds der deler min fascination.

Premiere: 01.06.2011

The Whistleblower

The Whistleblower er et drama baseret på de virkelige erindringer af politikvinden fra Nebraska, Kathryn Bolkovac, der opdager en skandale i Bosnien.

Rachel Weisz, Monica Bellucci og Vanessa Redgrave er altid seværdige og historien bag lyder også spændende. Filmen har vundet en publikum pris og som bedste film, dog begge på festivaler, jeg ikke kender. Derudover er Nikolaj Lie Kaas og Pilou Asbæk med i filmen og jeg synes altid det er spændende at se, hvordan danske skuespillere klare sig i udenlandske film.

Premiere: 23.06.2011

Unknown Identity

Botanikeren Martin Harris med frue er netop ankommet til Berlin, hvor han skal holde foredrag på en kongres. Men han glemmer sin mappe i lufthavnen, og da han kører tilbage efter den, ryger hans taxa ud fra en bro. Efter fire dages koma vågner Martin og finder ud af, at en anden mand har overtaget hans identitet og hans kone. Martin er forståeligt forvirret. Hvad foregår der mon? © Scope

Handlingen lyser så, som så, men Liam Neeson, Diane Kruger og Aidan Quinn er altid interessante at se og nogle gange er en fed action film, bare det der skal til, især hvis det er en af de mere intelligentes.

Premiere: 23.06.2011

Dette indlæg blev udgivet i Info, Kommende film og tagget , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Film jeg ser frem til i år 2011Part 3 – Juni

  1. Kim siger:

    Route Irish er ganske enkelt pisse fed! Helt underligt at se bulder og brag i en film af Ken Loach 🙂

Skriv et svar

