En familie

 

Jeg havde glædet mig meget til at se En Familie. Jeg synes En Soap, var en af de bedste danske film i 2006, Jesper Christensen er en af de danske skuespillerne, jeg bedst kan lide og Pilou Asbæk er et spændende nyt bekendtskab på lærred. Skuespillet i filmen fejler ikke noget, til tider var det skræmmende realistisk, men jeg blev ikke grebet af historien. Jeg sad endda et par gange undervejs og kede mig.

Selve oplaget mellem at forfølge sine drømme eller gøre det familien venter af en, er spændende med mange muligheder for hvilken drejning historien skal tage. En Familie følger på nærmeste dokumentarisk vis, hvilke dilemma dette sætter vores hovedperson Ditte i, samt personerne omkring hende og det er her filmen fejler efter min smag. Jeg ser kun de valg Ditte tager, ikke hendes eller omgivelserne overvejelser bag deres valg, derfor føler jeg eller forbinder mig ikke med personerne. Hvis dette have været den dokumentar, så havde det været en god dokumentar, men som spillefilm, mangler jeg mere dybde i Karaktererne.   

Kun på grund af skuespillet, især Jesper Christensen spiller godt, men Pilou Asbæk er også vær at se.

Musikken i filmen af danske Cody var dog lige min smag, så noget fik jeg da med hjem.

Dette indlæg blev udgivet i Set i biografen og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

