BROTHERS

Brothers er den amerikanske genindspilning af Susanne Biers danske film Brødre med Ulrik Tomsen, Nicolaj Lie Kaas og Connie Nielsen. Normalt bryder jeg mig ikke om Hollywoods vane med at genindspille udenlandske film med amerikanske skuespillere og ser ofte kun originalen, men synes i dette tilfælde, det kunne være spændende, at se hvad Hollywood kunne få ud af Brødre.

Jeg så Brødre i biografen i sin tid og har ikke genset den siden, men husker den som et af filmåret 2004 store film.

I genindspilningen er rollerne overtaget af Jake Gyllenhaal, Natalie Portman og Tobey Maguire. Alle skuespillere, som jeg synes godt om. Filmen er indtrukteret af Jim Sheridan, som står bag flere film med Daniel Day-Lewis, men ikke har lavet film siden 2005 og frem til Brothers i 2009.

Filmen var en super oplevelse. Skuespillet levende og meget realistisk, Natalie Portman vandt en Oscar for Blank Swan i år og her viser hun også, hun er en af Hollywoods store karekter skuespiller. Den danske version af filmen, stiller sig kritisk ved, hvordan vi behandler vores hjemvendte soldater og jeg havde ikke troede, den amerikanske ville være lige så kritisk, men det var den heldigvis, for ellers ville filmen være almindelig, hvilke jeg synes ville være synd.

Flot amerikansk genindspilling

Dette indlæg blev udgivet i Genindspilningen, Set på DVD og tagget , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

