ROBIN HOOD

Ridley Scotts Robin Hood med Russell Crowe er blevet sammenlignet meget med deres tidligere samarbejde Gladiator. Jeg har før skrevet om fordele og ulemper ved et tæt sammenarbejde mellem en instruktør og skuespiller og overståede, må være en af ulemperne.

Filmen minder da om Robin Hood, i fortællingen om den lille mand, der for folkets skyld, sætter sig op mod Kongen, Kejseren ect, men der er mange historier/film, som er byggede over dette tema, så det er nok mere Gladiator, der minder om Robin Hood, der minder om…

Kan man se bort for overstående, så synes jeg filmen er en spændende fortælling om Robin Hood, fra en anden historie end den man kender. Ridley Scotts Robin Hood følger ikke meget andre fortællinger om Robin Hood, men jeg synes denne er mere interessant end andre jeg har set.

Russell Crowe kan disse forpinte helteroller på rygraden, så han er perfekt castet i rollen. Cate Blanchett er en spændende Marion og Max von Sydow er altid ens tid hver. Uden at have købt en speciale udgave af DVD’en, var der en del scener med, som ikke var med i biografudgaven. Jeg synes, filmen fik mere dybde med disse tilfølgelser og undre mig over de i sin tid blev klippet ud.

Udemærket underholdning, men heller ikke mere.

Dette indlæg blev udgivet i Set på DVD og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

