WINTER’S BONE

En af januars film blev lige nået på falderebet, hvilket var heldigt, da det var en stor oplevelse.

 

Winter’s Bone er svær at placere genre mæssigt, men en blanding mellem social realisme og drama passer meget godt. Nærmere beskrivelse af handling, kan ses i mit første indlæg om filmen.

 Filmen var meget smukt filmet, ikke at den har storslået natur eller andre flotte billeder, men mere at, det triste dunkle billede underbyggede filmens stemning utroligt godt.

Jennifer Lawrence er nomineret til en Oscar for sin hovedrolle som Ree Dolly, hvilket er fuldt fortjent, hun bliver spændende af følge i fremtiden. Ree Dolly jagt på sin far, så hun og hendes familie kan beholde huset, er spændende fortalt, men det er lige så meget portrættet af hele byen, som fanger mig. Jeg ved ikke med sikkerhed, som sådanne små samfund eksistere i USA, men jeg kan forestille mig det og det gør jeg bliver fanget. Denne klan, hvor alle er gift ind i hinandens familier og man kender alles historie, samt man holder på hemmelighederne, er både fortalt og spillet, så man sidder ude på kanten af stolen.

Ree Dolly desperate kamp for at have et hjem til sig selv og hendes små søskende, som hun har ansvaret for, er en kamp mod klanen og dens hemmeligheder, som ingen ønsker frem.

Dette indlæg blev udgivet i Set i biografen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

