INCEPTION

Inception var et andet af julegaveønskerne som kom hjem, dog ikke helt i den ønskede udgave, men stadig en combi DVD/Blu ray.

Som tidligere skrevet er jeg meget begejstret for Christopher Nolan og et gensyn med Inception var velkommen. Filmen blev udråbt som en af de bedste film sidste år og der var meget hybe omkring den, både inden biografpremieren og efterfølgende.

Jeg er enig i det er en rigtig god film og skuespillet er eminent. Leonardo DiCaprio er en af de skuespiller, jeg synes der har udviklet sig meget spændende over de sidste år. Jeg havde ikke forventet, han havde udviklet sig til sådan en karakter skuespiller. Jeg synes han var en god skuespiller i Titanic, kedelig i The Man in the Iron Mask og først med film som Revolutionary Road og Shutter Island, blev rigtig interessant. Marion Cotillard spillede eminent i Spurven som Édith Piaf og det virker som vi kommer til at se hende mere i amerikansk film, hendes spil som konen, der lige meget hvad, vil have sin mand ved sig, er gennemført overbevisende. Cillian Murphy lagde jeg allerede mærke til i Batman Begins og det var et glædeligt gensyn i Inception.

Christopher Nolan har altid en interessant ide med sine film og Inception er ingen undtagelse. Vi møder Cobb, som lever af at træde ind i folks drømme og stjæle deres ideer. Han bliver hyret til at plante en ide (inception) i stedet for, noget han er den ene om, at være overbevist om kan lade sig gøre. Selve plottet om at plante ide, synes jeg ikke er det mest interessante ved filmen, mere historien mellem Cobb og hans kone, som er efterlyst for mordet på.

Filmen er utroligt flot filmet og drømmesenarierne fantastisk, især når de går i stykker. Om filmen er, en af de bedste sidste år? Nej, det er rigtig god film, klart hver at se, men mangle lige det sidste.

Dette indlæg blev udgivet i Set på DVD og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

