Film jeg ser frem til i år 2011 Part 2: Februar

HEREAFTER

Hereafter er en overnaturlig thriller instrueret af Clint Eastwood, som har leveret 6 gode på stribe ”Mystic River 2003”, ”Million Dollar Baby 2004”, ”Flags of Our Fathers 2006”, ”Letters from Iwo Jima 2006”, ”Changeling 2008” og ”Gran Torino 2008”. Han er for mig, en af vores tid mest spændende instruktører og især ”Mysic River”, ”Milion Dollar Baby” og ”Gran Torino” er favoritter hos mig. Hans sidste ”Invictus” har jeg ikke set, men en film om et rugby team er ikke lige mig. Matt Damon spiller hovedrollen, ligesom i hans sidste film, og han levere altid en god præstation.

Premieredato: 03.februar 2011

RABBIT HOLE

Filmen er bygget på et Pulitzer Prize vindning skuespil. Becca og Howie Corbetts lille dreng er død i en bilulykke. Otte måneder efter bearbejder de begge deres sorg på helt forskellig vis.
Howie er ulykkelig, men søger at dæmpe sit tab ved at indlede et venskab med en kvinde fra terapigruppen.
Becca ser en dag tilfældigvis den unge mand, der kørte deres dreng ned. Hun opsøger ham, og gennem små samtaler forsøger de at nå en gensidig forståelse. Men da den unge mand opsøger dem i deres hjem, er det for meget for Howie. 

Udover at handlingen fanger mig, er der ikke andre grunde til jeg gerne vil se denne film, så jeg afvender anmeldelserne inden en endelig beslutning.

Premieredato: 03.februar 2011

THE TOURIST

Der er tre grunde til jeg skal se denne film. Johnny Depp spiller hovedrollen, ser alt med ham, ofte også for ukritisk, men vi har alle vores svage punkter.

Det er en spion-triller, den genre jeg godt kan lide.

Den er instrueret af Florian Henckel-Donnersmarck som også instrueret ”De andres liv” i 2006. der var en af årets bedste film.

Dog er det et minus at filmen er en genindspilning af den franske ‘Anthony Zimmer’, jeg forstår ikke Hollywoods mani med, at genindspille gode udenlandske film.

Premieredato: 10. februar 2011

TRUE GRIT

Coen-brødrenes nyeste film er en genindspilning af en gammel western, med Jeff Bridges og Matt Damon begge skuespiller, jeg godt kan lide. Jeg er ikke ovenud begjestret for Coen-brødrene, No Country for Old Men er en af de bedste film jeg har set og The Man Who Wasn’t There nød jeg også meget, men der udover har jeg ikke set noget af dem jeg kan lide.

Premieredato: 17. februar 2011

EN FAMILIE

En familie er instrueret af Pernille Fischer Christensen, som også instrueret ”En Soap”, igen en af de bedste film fra 2006.

Jesper Christensen spiller hovedrollen og er en af de bedste skuespiller, vi har her hjemme. Især er jeg begjeret for hans roller i ”Bænken”

Premieredato: 24. februar 2011

Dette indlæg blev udgivet i Kommende film og tagget , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Film jeg ser frem til i år 2011 Part 2: Februar

  1. Pingback: En familie | rounduptheusualsuspects

  2. Kim siger:

    Du kan roligt glæde dig rigtig meget til “En familie” og “True Grit” 🙂

Skriv et svar

