Tre på stribe del 1

Nogle film er bedre i flertal og nedestående er en af min favoritter.

Godfather

Den ultimative gansterfilm. Francis Ford Coppola film trilogi startede i 1972, næste film i 1974 og han afsluttede sagen i 1990. Filmene er mesterligt filmet, med en særlig vægt på lys og mørke, som også er et gennemgående tema filmene. Godfather filmene var også min instruktion til Al Pacino og Robert De Niro to skuespiller, der ofte siden har gjort, at jeg har valgt, at se en film udfra af de medvirker. Den røde tråd i filmene underbygges fint af Michael Corleones udvikling fra krigshelten, er ikke er en del af “famile firmaet”, til Don Michael Corleone i sidste film. Filmene for mig kan ikke ses enestående, så er første film først sat på DVD, må de andre følge efter. Søren Vinterberg har engang skrevet om godfather: Genoplevelsens forøgede styrke er en af definitionerne på et mesterværk. Jeg er helt enig, filmene bliver kun bedre og bedre. Har du endnu ikke set dette mesterværk, kan jeg kun sige en ting, kom igang.

Dette indlæg blev udgivet i Info og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

