Harry Potter og Dødsregalierne – Del 1

Jeg har set alle Harry Potter filmene. Jeg synes filmene, ligesom bøgerne, er blevet bedre med tiden. De første var for meget børnefilm til mig, først fra Fangen fra Azkaban, synes jeg de blev intresante. Sidste bøg er blevet delt op i 2 film, et koncept jeg foretrækker, frem for at fjerne for meget af handlingen fra bogen, men det irretere mig, at der skal gå et halv år mellem filmene. Jeg foretrækker, som med Che (4uger) og public enemy no. 1 (2uger), at perioden ikke blivere længere end, at man stadig har filmen frisk i hukommelsen.

Det er 4 Harry Potter film fra David Yates og jeg kan godt lide hans mørke univeres. Skuespillerne er de selvvanlige i hovedrollerne (Daniel Radcliffe, Emma Watson og Rupert Grint) og jeg har ikke nogle menning om dem, da jeg ikke har set dem andet end Harry Potter filmene og synes ikke jeg bedømme dem. Rollerne omkring dem er derimod spændende besat – Alan Rickman, Ralph Fiennes, og David Thewlis. Sidst nævnte levere en pragtpræstation i “Drengen i den Stribet pyjamas”, som jeg synes alle burde se. En bakst, men anderledes film om Holocust.

Jeg gik ud af biograffen med en lidt fald fornemmelse. Jeg kan ikke sætte finger på, hvad der gjordre det. Skuespillet var som det plejer, filmen var flot filmet og jeg synes, de havde udvalgt godt fra bogen, men jeg var ikke begejstret for filmen. Den spittede op, hvor jeg havde forvendte det, så det var heller ikke en følelse af noget uafsluttet.

Det havde været fint, at se den på DVD.

Dette indlæg blev udgivet i Set i biografen og tagget , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Harry Potter og Dødsregalierne – Del 1

  1. Pingback: Film jeg ser frem til i år 2011 Part 4 – Juli | rounduptheusualsuspects

Skriv et svar

