Julegaveønsker på DVD

Selvom samlingen er stor og flere ikke er set endnu, så må følgende gerne finde vej under træet til mig.

THE PILLARS OF THE EARTH

 

Tandem Communications har sat sig for at filmatisere Ken Follets Jorden søjler, og selv om jeg ofte er skeptisk overfor filmatiseringer af bøger i den størrelsesorden – ofte går der for meget tabt, men den har fået så gode anbefalinger med på vejen, at jeg glæder mig til at se den.

Den har kørt på engelsk TV hen over året, og på IMDb får den 8.4 ud af 10 (2650 votes), 4,3 ud af 5 på amazon (1650 votes), samt positiv feedback fra Filmz.dk forum.

Ud over Ian McShane, som jeg kender som voice i Coraline, Kung Fu Panda og det Gyldne kompas siger skuespillerne mig ikke rigtig noget.

Den udkommer på DVD den 30. november 2010.

BLADE RUNNER

 

Her ønsker jeg mig en helt bestemt udgave; nemlig Blade Runner: The Final Cut – Tin Box (5-disc), hvor samtlige udgaver af filmen findes. Blade Runner har altid fascineret mig og jeg husker stadig den første gang, jeg så den. Jeg synes, at det er en af de bedste science fiction film, som er lavet.

Harrison Ford spiller fantastisk i rollen, og det var her jeg først fik øjnene op for ham. Jeg vil ikke komme nærmere ind på filmen, da den kræver et gensyn, som jeg så håber jeg vil få mulighed for i juledagene.

Er udkommet, kan blandt andet købes hos Lacerdisken.dk

KINGDOM OF HEAVEN

 

Her er det igen en bestemt udgave, Kingdom of Heaven – Director’s Cut (4 Disc). Jeg så den i sin tid i biografen og nød det mere nuancerede billede på konflikten op til Jerusalems fald. Senere kiggede jeg i diverse forums, og det viste sig, at denne udgave har meget mere af det politiske spil, som endte med at blive klippet ud af biografversion. Da dette var det der tiltalte mig mest i den oprindelige film, vil det være dejligt at se mere til det.

Er udkommet, kan blandt andet købes på CDON.dk – lige nu til 159 kr., så hvis den ikke er blandt gaverne, køber jeg den selv.

AN EDUCATION

”Maybe all our lives are going to end up with pony essays or housework and yes, maybe we’ll go to Oxford, but if we’re all going to die the moment we graduate, isn’t it what we do before that counts”

An Education var min største oplevelse i biografen i år og jeg vil glæde mig til et gensyn med den.

Skuespillet er eminent, historien fantastisk og den er filmet så smukt. Jeg ligger en anmeldelse op efter gensynet.

Er udkommet.

INCEPTION

 

Igen en special udgave nemlig; Inception Case Limited Edition – Triple Play (Blu-ray + DVD + Digital Copy). Jeg ønsker mig helt bevidst denne udgave, da der både er en DVD og en Blu-ray udgave af filmen. Jeg er ikke gået over til en Blu-ray afspiller endnu, men det kommer i fremtiden, og denne film er klart en af dem, der vil være værd at have på Blu-ray. Så når der nu er en lækker udgave med begge muligheder, så er det oplagt at vælge denne.

Jeg er meget begejstret for Christopher Nolan og har udover Menento (som er indkøbt) og Following set alle hans film. Jeg synes, han genopfandt Batman ud over alle forventninger og skabte en Batman, der var mere spændende end tidligere set. Insomnia krøb ind under huden, og The Prestige havde et interessant twist.

Udkommer den 10. december 2010 og kan blandt andet købes på CDON.dk

DORIAN GRAY

Af ukendte årsager fik denne film ikke premiere i biografen herhjemme. Dorian Gray er en af mine yndlings bøger af Oscar Wilde, og jeg synes også, at det er den mest oplagte af hans bøger at filmatisere.

Hovedrollen spilles af Ben Barnes, som jeg kender fra Nania filmene og Stardust, hvor jeg synes han gør det udemærket. Colin Firth medvirker også, og han har altid været en af mine yndlings skuespillere.

Udover overstående har jeg ikke andre grunde til at ville se den, så det kan godt være den er et flop.

Er udkommet.

PUBLIC ENEMY NO. 1: THE COMPLETE STORY (PART 1 & 2)

Nåede ikke denne i biografen og for mig er den et Kinderæg.

Gangsterfilm, fransk film og Vincent Cassel.

Er udkommet

Dette indlæg blev udgivet i Info, Kommende DVD, Set i biografen, Special udgivelser og tagget , , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Julegaveønsker på DVD

  1. Pingback: THE PILLARS OF THE EARTH | rounduptheusualsuspects

Skriv et svar

