Scope.dk

scope.dk er en anden dansk filmsite, jeg ofte benytter. Scope samler blandt andet anmeldelserne fra forskellige medier om hver film, og det er især den funktion jeg benytter mig af. Man kan søge næsten alle film op og deres gemte anmeldelser går tilbage til Bogerat velmarksdage. Deres resumere af tidligere film er korte, præsise og giver et godt overblik. De er ofte bedre end dem, man finder bagpå DVD coveret, som selvfølgelig kun medtager de bedste anmeldelser. Et godt eksemplet er Daisy Diamond, som jeg tidligere har anmeld, hvor cover kun viser, de fem hjerter politiken gav, men scope også viser at Jyllands Posten, gav den to stjerner. Hvis jeg havde været klar over denne store forskel i anmeldelserne på forhånd, havde mine forvendtninger til filmen nok ikke været så store, som de var.  Ved anmeldelse fra Politiken og Berlingesk Tidende er det muligt at læse hele anmeldelse, hvor det ved andre medier, bare et uddrag. Jeg håber med tiden, at alle anmeldelser bliver i fulde versioner.

Deres sektion – I TV – synes jeg giver den bedste oversigt over hvilke film, som kommer i TV, igen med tidligere anmeldelser af filmene.

Deres overblik, viser de 10 bedst anmelde film gennem tiden, de 10 biograffilm der har solgt flest billet, anmelderens top 10 i indeværderne år, samt brugeres top 10 i inderværderne år.

Der er også en forumdel og brugeranmeldelser af film, som jeg dog aldrig læser, da jeg bruger filmz.dk til det formål.

Dette indlæg blev udgivet i filmsite og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

