Daisy Diamond

Mere end noget andet drømmer Anna om at blive skuespiller. Så i al hemmelighed flytter hun til København, hvor hun hurtigt bliver gravid og får en lille datter. Skuespillerdrømmen lever stadig, men det er ikke nemt at kombinere livet som alenemor med forsøget på at slå igennem. © Scope

Denne havde ligget på DVD et stykke tid og i går blev den sat på. Simon Staho har indstrukeret og Noomi Rapace, som spillede Lisbeth Salanda, har hovedrollen.

Noomi Rapace spiller eminent, men jeg kan ikke identificere mig med hendes rolle og filmen kommer aldrig under huden. Jeg havde forvendte mig mere af filmen, da den havde fået 5 hjerter af Politikens anmeldelser, men selve dilemmaet Anna står, i når aldrig at røre mig gennem filmen. Babyens gråd gennem den første del af filmen, irritere mig bare, men giver mig ingen forståelse for Annas desperation og den videre udvikling, der sker med Anna, synes jeg ikke er realisitisk.

Filmen bliver aldrig vedkommen og jeg efterlades med en lidt flad fornemmelse.

Dette indlæg blev udgivet i Set på DVD og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

