Julens film i biffen

25 december er per tradition en stor præmieredag, og jeg har taget et kig på, hvad vi kan vente os i år.

Burlesque

Musicalfilm med Christina Aguilera og Cher

Jeg har en svaghed for musicalfilm og ser de fleste af dem. Så traileren til denne for nylig og den ligner, det vi har set før.

Pige kommer ind fra landet, får job som servitrice på et Show-teater. Det viser sig, at hun er det helt store sangtalent og bliver selvfølgelig ”the star”, med alt hvad det indebærer af misundelse og jalousi fra andre.

Traileren er flot sat sammen, og jeg synes, det er positivt, at det er nogle, som kan synge, der har hovedrollerne. Dog synes jeg ikke, at der er noget nyt i filmen, og da min faste filmpartner til denne type film, lige har født, så er det nok ikke en film, jeg kommer til at se i biffen.

Cyrus

Snuppet fra www.Kino.dk

Resume:

’Cyrus’ er en amerikansk indie-komedie med John C. Reilly.
Johns tilværelse er lidt i et dødvande, da han pludselig møder sin drømmekvinde: Den smukke og snusfornuftige Molly.
Der er bare ét problem: Mollys hjemmeboende, 21-årige søn Cyrus.
Cyrus dyrker sin musik, men er ikke optaget af ret meget andet, og så er han så mor-syg, som nogen dreng kan være. Cyrus er bestemt ikke villig til at dele sin mor med nogen, og da slet ikke John. Inden længe har de to stridshaner kastet sig ud i en skjult krig om Mollys gunst, der truer med at bryde ud i lys lue.

Havde intet hørt om filmen, før jeg kiggede på, hvilke film der har premiere den 25. december.

Umiddelbart siger filmen mig ikke så meget. Komedier er ikke det, jeg ser mest, men den blev udvalgt til Sundance filmfestival, som jeg ofte synes har interessante film på programmet, så det bliver nok en DVD engang, hvis ikke anmeldelserne er super gode, så jeg bliver lokket i biograffen.

Biutiful

Biutiful er en ny film af Alejandro González Iñárritu, som stod bag Babel, 21 Gram og Amorres Perros, bare af den grund skal jeg se den. Jeg synes Babel var en af de bedste film i 2006, og da jeg så 21 Gram og Amorres Perrros efterfølgende på DVD, var jeg også meget begejstret. Jeg synes desværre, at der er for få andre film end film med engelske, amerikanske og danske instruktører, som der er mulighed for at se i biografen herhjemme. Der er enkelte, som altid kommer i biografen – Pedro Almodóvars film  for eksempel, men ellers er udvalget lille.

Det er Javier Bardem, som spiller hovedrollen i Biutiful; en skuespiller jeg synes er fantastisk, når han holder sig fra letbenede, romantiske komedier. Hans Oscar for rollen i “No Contry for Old Men” var fuldt ud fortjent – en mere skræmmende person er ikke set siden Hannibal Lector på film.

Little Fockers

Har ingen planer om at se og må ærligt indrømme, at jeg synes Robert De Niro spilder sit talent og taber min respekt ved at medvirke i den type intetsigende film.

Narnia: Morgenvandrerens Rejse

Jeg er den årgang, som havde glæden af, hver jul i juledagene, at se BBCs gamle serie om Narnia på DR. Narnia har altid for mig været et magisk eventyr, som hørte julen til, og da Disney kom med den første Narnia film, glædede jeg mig som et lille barn.

Jeg er ikke blevet skuffet hidtil, så skal klart se den næste i rækken også. Film som Narnia er det, jeg synes Disney gør bedst, når de bevæger sig væk fra deres klassiske tegnefilm. Det eneste minus er, at den vises i 3D. Jeg kan ikke se grunden til at gøre alle film 3D, som er på mode pt. Ofte ødelægger det filmoplevelsen for mig, da det er en digital efter-behandling af filmen (Avatar udtaget, den var filmet i 3D), hvor jeg ikke synes oplevelsen er bedre, end det vi så i 80’erne.

Dette indlæg blev udgivet i Kommende film og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Julens film i biffen

  1. Pingback: Narnia – The Voyage of the Dawn Treader | rounduptheusualsuspects

  2. Pingback: BIUTIFUL | rounduptheusualsuspects

Skriv et svar

