The Pacific

The Pacific er Tom Hanks og Steven Spielberg anden mini serie om 2. Verdenskrig. Band Of Brothers omhandlede krigen på det europæiske kontinentet, hvor The Pacific handler om stillehavs krigen. Band Of Brothers synes jeg. er den bedste serie som er lavet om 2. Verdenskrig, så mine forventninger til The Pacific var høje.

Efter de første afsnit, hvor jeg var en smule skuffet, fangede serien lige så meget som Band Of Brothers. Min skuffelse i starten skyldes mest, at jeg synes The Pacific var svært at finde rede i, men dette skyldes også min manglende kendskab til Stillehavskrigen. Hvor jeg ved Band Of Brothers kendte den historiske baggrund på forhånd, skulle jeg har sætte/gætte mig til baggrunden, da forklaringerne ikke er store. Dog hjælp det, da vi fik slået historisk intro til.

Det er en serie jeg allerede glæder mig til at genset og varmt kan anbefalde til alle, som har bare den midste histrorieske intresse i 2. verdens krig. Især hvis man som mig, ikke har den store kendskab til stillehavskrigen.

Dette indlæg blev udgivet i Set på DVD, TV serie og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

